כ- 800 תלמידים בכיתות ד-ה החלו השתתפותם בפרויקט בחודש האחרון. דניאל בן, מנכ"ל הרשת: "המטרה הייתה ברורה: מגדילים את הכמות, מגוונים את התחומים והמיקומים ומגיעים לכל תלמידה ותלמיד בעפולה".

 

רשת המתנ"סים "שחקים עפולה" רשמה לאחרונה הישג מרשים במספר המשתתפים לפרויקט "חוג לכל ילדה וילד", פרויקט מטעם משרד החינוך, המיועד לכיתות ד-ה בבתי הספר ברחבי העיר. לתוכנית, שנפתחה על ידי עיריית עפולה ורשת "שחקים", נרשמו כ-800 תלמידים המהווים כ- 80% משכבות כיתות ד-ה בעיר, לעומת כ- 50% מהשנה אשתקד, ובכך עברו את היעד הרשמי שנקבע על ידי הנהלת הפרויקט מטעם משרד החינוך. הגידול במספר הנרשמים הוא תוצאה של שילוב כוחות עירוניים, כאשר בישיבת ועדת ההיגוי הנחה ראש העיר אבי אלקבץ לעשות הכל בכדי להכפיל את כמות המשתתפים. החוגים נפתחו בסוף חודש אוקטובר האחרון וכוללים 50 קבוצות פעילות במגוון רחב של תחומים וביניהם: תוכניות מצוינות, ספורט- קטר-גל, שחיה, ג'ודו; מוזיקה- גיטרה, מחזות זמר, מקהלה, פייטנות; מחול- היפ-הופ, מחול אמנותי, ג'אז; אמנות- נגרות, ציור, שילוב אמנויות; שח-מט, אנגלית, מתמטיקה; קולינריה- קונדיטוריה, בישול ואפיה; טכנולוגיה- תוכנית "אופנים" למדע וטכנולוגיה בשיתוף האקדמיה.

לראשונה, על מנת שתהיה הנגישות המירבית, החליטו ברשת לגוון את מיקומי הפעילויות והחוגים נפתחו במגוון רחב של מוקדים ברחבי העיר: בית אשכול, בית פוזנק, בית ויצ"ו, הקונסרבטוריון העירוני, קאנטרי קלאב, אשכול פיס, בתי הספר: אלון, תדהר, בית זאב, אהל מאיר, גוונים, אלון יזרעאל, יהלום, אלומות, נעם מוריה, ובאוכלוסייה החרדית: מרום, ויזניץ, בית יעקב, נעים הליכות ופנימיית "אמונה".

 

החוגים השונים פתוחים לכלל האוכלוסייה, ביניהם גם אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ובתוכנית השנתית אף נכלל שיעור מיוחד בנושא. בתוכנית מדריכים מיטב אנשי המקצוע ובמהלך השנה עובר הצוות השתלמויות והדרכות על מנת להתאים את מסגרת הפעילות לתפישה החברתית והערכית של התוכנית.

שרון פרי, רכזת הפרויקט בעפולה: "זה הישג אמיתי. אני מבקשת להודות למינהל החינוך ולבתי הספר על שיתוף הפעולה. היה לנו חשוב להגיע לכל תלמידה ותלמיד בעיר עפולה ולהנגיש להם את מיטב החוגים ברמה המקצועית ביותר. אין ספק שהם מצביעים ברגליים ואנו מברכים על כך".

img