בשבוע הבא, יום שלישי, תיפתח באופן רשמי ליגת השחמט בעפולה בתחרות "גביע ראש העיר" לאחר שבשנה האחרונה שחקני הליגה קטפו הישגים משמעותיים.

מועדון השחמט העירוני, הפועל במסגרת מרכז מצוינות ברשת המתנ"סים "שחקים עפולה", בניהולו של משה קציר, אמן שחמט, מנהל המועדון ויו"ר וועדת הנוער באיגוד השחמט הארצי, פותח את הליגה עם תחרות רשמית במהלכה יתחרו ילדים, נוער ובוגרים במשחק השחמט ולאחר מכן יוכלו להיכנס למועדון ולשחק באופן מקצועי במהלך השנה. התחרות, שתתקיים בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ בשבוע הבא (שלישי, 21.1.20, שעה 17:00, בית אשכול), פתוחה לקהל הרחב המעוניין לצפות או להשתתף ובסופה יחולקו מדליות וגביעים לזוכים.  

 

משה קציר, שמלווה את המועדון זו השנה השנייה, הצליח ביחד עם השחקנים בשנה האחרונה להגיע להישגים משמעותיים בתחום. המטרה למעשה הייתה לבנות נבחרת שחמט יוקרתית בה יקחו חלק תושבי עפולה והסביבה וכך היה. קפטן הנבחרת, מארק גרינטפלוס רק בן 11 וכבר מוביל יחד עם הקבוצה לקטיפת תארים ארציים. בין יתר הניצחונות במהלך השנה ניתן למנות את ההישג של אוהד טסלר- תלמיד כיתה ב' מעפולה שהוביל לניצחון בתחרות מוקדמות מחוז צפון שהתקיימה לאחרונה, העפלה לליגה המתקדמת ואף ניצחונות אישיים של השחקנים בנבחרת העפולאית.

 

קציר: "בשנה האחרונה ידענו הישגים משמעותיים. הקמנו נבחרת מופלאה המורכבת מאנשים איכותיים בכל הגילאים שהצליחו ביחד לקטוף ניצחונות ולהביא הרבה כבוד לעיר עפולה. משחק השחמט הוא לא רק לאלופים, אלא לאלפים. המשחק מפתח יכולות קוגנטיביות, עוזר בהפרעות קשב וריכוז, מפתח כישורים מתמטיים, חשיבה ואסטרטגיה ואין ספק שהוא תורם לשאר התחומים בחיים. אני יודע שגם השנה צפויה לנו שנה מאתגרת וטובה עם תחרויות ארציות לא קלות אך אין לי ספק שנצלח אותן, אני מזמין את כולם להגיע לתחרות פתיחת הליגה, הולך להיות מעניין".

img