לראשונה בעפולה יוקם מיזם "מרחב משפחתי", במהלכו יפגשו הורים וילדים וידונו בסוגיות משפחתיות תוך התייחסות לקשרים השונים המתקיימים בין חברי המשפחה ומחוצה לה.

הורות בימינו צורכת משאבים רבים הכוללים זמן, אנרגיה פיזית ורגשית, קונפליקטים ונטל כלכלי. הורים רבים מתקשים להתפנות לבלות עם ילדיהם "זמן איכות" אשר נועד לחזק את הקשרים ביניהם. מחקרים מלמדים כי רשתות תומכות למשפחות עשויות לסייע בהתמודדות עם קשיי ההורות ובכך לתרום לאיכות הקשר הורה-ילד, וקבוצות קהילתיות בגיל הרך מעצימות את הגרעין המשפחתי, מפתחות הון חברתי ומחזקות קשרים בתוך הקהילה.

"בית לגדול טוב", מיזם הדגל של "תנובה", הפועל במסגרת רשת המתנ"סים "שחקים עפולה" ועיריית עפולה מהווה מרכז פנאי ובילוי העשרתי לילדים מגילאי לידה ועד גיל שש ובני משפחותיהם, פותח בימים אלה את המיזם החדש כדי לתת מקום להעלות את כל הסוגיות הללו.

במסגרת המיזם שיפעל בתחילה כסדנה של שמונה מפגשים, המשפחות, הורים וילדים, ידונו במספר מעגלים הקשורים בחייהם המשותפים ויגבשו יחד מדיניות משפחתית המאפשרת להתמודד עם תופעות משפחתיות ומצבי מתח שגרתיים. בין מטרות המיזם: הקניית זמן איכות משפחתי משותף, הרחבה וחיזוק של כלים ומיומנויות הוריות, עידוד קשרים בין משפחות והרחבת הרשת החברתית- קהילתית.

המפגש הראשון עתיד להתקיים בתחילת חודש פברואר בהנחייתה של שרון פרי, מנהלת "בית לגדול טוב". לדבריה של פרי: "במפגשים אלה נעסוק בכל מה שאנו חווים יחד כמשפחה, ובמה שקורה בכל בית כמעט מדי יום כמו רגשות, חלומות, התארגנות בוקר, ארוחה משפחתית, משחקי ילדות ועוד. הפעילות כולה בנויה כחוויה והתנסות של עשייה משותפת, בין הילדים להוריהם, ובין כל המשתתפים יחד. אנו מצפים בהתרגשות לפתיחת המיזם".

img